Frontera sport Lifting

Here you'll find Q&A about your car. Feel free to participate.

Moderatoren: Der Ralf, karman911

Antworten
tjennen
Frischfleisch
Beiträge: 1
Registriert: Samstag 20. Dezember 2003, 22:37

Frontera sport Lifting

Beitrag von tjennen » Samstag 20. Dezember 2003, 22:41

Hi I am new here . I'm from Belgium, so I can speak a little German but writing is hard for me so I try in English. How can I lift my Frontera sport( '96) so I can place bigger tires,
Thx

Schmunzelmonster
Abhangjäger
Beiträge: 303
Registriert: Samstag 18. Januar 2003, 18:31

Beitrag von Schmunzelmonster » Sonntag 21. Dezember 2003, 08:27

Good morning to belgium,
and nice to meet you.
I have the same problem. I can`t speak flämish and my english is very bad. Sorry for any mistakes.

For your problem, please contact the website www.taubenreuther.de or www.extrem-motorsport.de. These firm have more ways to help you. But i think they can`t speak flämish.
Or look in your belgium internet (GOOGLE,...)for OLD MAN EMU, RANCHO or TRAILMASTER. Mayby you can find somethink in belgium.

Which wheels and tires your are drive in the moment? The serial? And how big wheels will you drive?

I hoop i can you help a little bit an you understand my english? Sorry

Kind regards
Christian

Fronteradriver
Böschungswinkelmesser
Beiträge: 120
Registriert: Montag 13. Dezember 2004, 10:42

Er is wel een Nederlander hier *smile*

Beitrag von Fronteradriver » Sonntag 5. Juni 2005, 19:27

Hope it's not a problem I write in my own language here?

Wilde dus even melden dat je ook rustig in het Nederlands kan schrijven, kom zelf uit NL

Voor de Frontera A en voor de Frontera B bestaan er verschillende onderstel kits.

Als je voor torsieveren hebt en achter bladveren kun je bijvoorbeeld een zogenaamde "Add a leaf" achter plaatsen en verlengde veerschommels
Add a leafs zijn extra bladen die je bij je bladveren stopt om ze hoger te krijgen, ze gaan dan krommer staan.

Aan de voorzijde kun je de torsiestangen uitdraaien (er zitten bij de Frontera sport 2 moeren links en rechts, naar rechts draaien is omhoog, naar links draaien is omlaag)
Markeer wel vantevoren de stand van de moeren, want anders gaat je wagen naar 1 kant scheef hangen.

Schokdempers zijn er van OME, Trailmaster, Rancho. In verschillende hardheden, afhankelijk van je belading waarmee je wilt rijden.
Let er wel op dat door verhogen, althans met andere veerschommels, de stand van je achteras/differentieel anders komt te staan dan voorheen, dit kan onder omstandigheden betekenen dat je moet kijken dat je kardanas niet gaat vibreren en netjes uitgelijnd is.

Bij extreme verhogingen dienen ook de voorste remleidingen verlengd te worden.

Qua bandenkeuze rij ik zelf met 235er BF Goodrich All terrain T/A en ben daar zeer tevreden over.

Heb je een versie met schroefveren is het simpeler, complete kit van OME kopen: 4 nieuwe veren, 4 schokdempers, plaatsen en as voorzijde laten uitlenen (camber etc)

Groeten, Ruud Lemmens
92er Opel Frontera Sport 2.0i
LemmensSpecialVehicles Edition

Benutzeravatar
dani4JB1T
Reserveradträger
Beiträge: 30
Registriert: Montag 18. April 2005, 02:32

Beitrag von dani4JB1T » Montag 6. Juni 2005, 02:11

Hallo vrienden

try in this forum http://www.jdejongzn.com/opel/index.php

and check this thread http://www.jdejongzn.com/opel/viewtopic.php?t=97

regards !!
Dani
93 TFS
91 UCS (disassembled)

Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast