Re: Opel Frontera Limited 3200 V6 dangerous?

Here you'll find Q&A about your car. Feel free to participate.

Moderatoren: Der Ralf, karman911

Antworten
Giampy
Frischfleisch

Re: Opel Frontera Limited 3200 V6 dangerous?

Beitrag von Giampy » Samstag 28. Dezember 2002, 18:43

This is a translation of the consumer's electronic message.

Hello,

I live in Ibiza (Spain - Balearic Islands) , and I am looking for advice on this [consumer says ATV, however they appear to mean Sport Utility Vehicle].

I was suddenly found myself without direction (like in a video game) and clearly had I waited a bit longer, I would have been killed.

I have called the tow truck to remove if from the highway and take it to the dealer for repairs.
They have told me that it has a broken "crossbeam" and that the prongs on the wheel hub vibrate.

The main problem is that now I am afraid of being trapped underneath (it has been repaired for 15 days and I still have not moved it).

They have assured me that I will not have more problems and that I can travel safely, but I no longer trust this car [believe consumer means SUV].

I have also had serious problem with the previous model, the 2.2 L with 5 doors (it opened under my feet) that changed for the V6 (it has a completely renovated chassis).

- Can somebody advise me on this topic?
- Has anybody had the same thing happen?

This all-terrain vehicle [believe consumer means SUV] has never had an accident. It has 60.000 Km. It is a January 99 model and has never left the road.

Thank you in advance. I wish you a Merry Christmas and happiness to all.

Greetings, Giampiero Mancini

--------------------------------------------------------------------------------

Spanish

Hola,

vivo en Ibiza, y estoy buscando alguien que me pueda aconsejar sobre este todoterreno.

Me explicaré mejor:

me encontré de repente sin dirección (como en un videojuego) y claramente por muy poco no me hubiera matado.

He llamado la grúa para quitarle de la carretera y para llevarle a la concesionario para la reparación.
Me han dicho que se ha roto la "cruceta" y los patines de los contactos eléctricos a girar en vacío.

El problema principal es que ahora tengo miedo a subirme encima (es 15 días que está arreglada y todavía no la he retirada).

Desde la concesionario me han asegurado que no tendré mas problemas y que puedo viajar seguro, pero yo ya no tengo confianza en este coche.
Tuve serios problema también con el modelo anterior, el 2.2 gasolina a 5 puertas (se me abrió bajo mis pies), que cambié por el V6 (como tenía el chasis totalmente renovado).

- ¿Alguien me puede aconsejar sobre el tema?
- ¿Ad alguien mas le ha ocurrido lo mismo?

Este todoterreno nunca tuve accidentes, tiene 60.000 Km. , es de enero del 99 y nunca se ha salido de la carretera.

Agradeciéndoles de antemano por la colaboración, os deseo feliz Navidad y felices fiestas a todos.

Saludos, Giampiero Mancini

--------------------------------------------------------------------------------

Italian

Salve,

vivo a Ibiza (Spagna - Isole Baleari), e sto cercando delle persone che possano consigliarmi su che fare con questo fuoristrada.

Mi spiegherò meglio:

mi sono ritrovato all' improvviso senza volante (girava a vuoto ) e chiaramente per un soffio non mi andavo ad ammazzare.

Ho chiamato la gru per toglierla dalla strada e riportarla al concessionario per la riparazione.
Mi hanno detto che si è rotta la "cruceta" (non sò come si chiama in italiano, forse crocetta) della direzione.

Il problema principale è che adesso ho paura a salirci sopra (è 15 giorni che è riparata e non l' ho ancora ritirata).

Dal concessionario mi hanno detto che non avrò più problemi di questo tipo e che posso viaggiare sicuro, ma oramai non mi fido più!

- Qualcuno può darmi dei consigli a riguardo?

- A qualcun' altro è capitata la stessa cosa?

Questo fuoristrada non ha mai avuto incidenti, ha 60.000 Km. , è del gennaio 99 e non ha mai fatto fuoristrada.

Ringraziando anticipatamente per la collaborazione, auguro un Buon Natale e felici feste a tutti quanti.

Saludos, Giampiero Mancini

Giampiero Mancini

Nie X2374362A
Tel: 0034 629 623362

Grasshopper
Geröllchampion
Beitrag von Grasshopper » Dienstag 31. Dezember 2002, 00:45

hmm,

jetzt sehe ich diesen beitrag schon einige tage so stehn, aber bei antwort lese ich immer 0 - in worten = NULL.
woran kann das wohl liegen?
weil der sprachgewandte autor in allen möglichen sprachen seinen frust hier abgelassen hat, aber eben nicht auf deutsch?
ich glaube es liegt eher daran, daß er sich das falsche fahrzeug zugelegt hat.
vielleicht wäre hier ein mercedes mit automatic und traktionskontrolle oder sowas in der richtung angesagt :funny:
ich hoffe nicht mit meiner dezenten art jemanden beleidigt zu haben!

was sagt ihr dazu???

euer :anim:

Giampy
Frischfleisch

Beitrag von Giampy » Dienstag 31. Dezember 2002, 13:14

Hi :),

sorry but no speack deutch and my english is no good.

I speack very well only italian and spaniard.

Now i have one document of the concessionaire with writw that this problem is a defect of this car.
And the next step with the "OCU association" (spanish) is report Opel.

--------------------------------------------

En el sito de NHTSA en "Service Bulletins", haciendo una búsqueda del equivalente en América (Isuzu Rodeo LS V6 4WD), he encontrado el siguiente mensaje entre muchas otras cosas:
(La Comisión de Seguridad de Productos del Consumidor (CPSC), es una entidad reglamentaria federal, que protege al público contra riesgos irrazonables, lesiones y muertes asociadas con productos de consumo. Sin embargo, el Opel Frontera(el equivalente del Rodeo de Isuzu) es considerado un Vehículo (SUV) Deportivo de la Utilidad por la Administración (NHTSA) Nacional de la Seguridad del tráfico de Carretera. Los vehículos SUV y tales asuntos como la seguridad de tráfico caen bajo la jurisdicción de NHTSA http://www.nhtsa.dot.gov )

-----------------
Make : ISUZU
Model : RODEO
Year : 1999
Service Bulletin Num : IB0110S001
Date of Bulletin: MAR 01, 2001
Component: STEERING
Summary:
INFORMATION REGARDING SECTOR SHAFT ALIGNMENT ON THE STEERING RACK ASSEMBLY. *TT
-----------------

Certificado a petición de cliente:

En el día de hoy el cliente (Giampiero Mancini) nos solicita lo siguiente:

El día 28-11-2002 el Frontera con Matricula IB-7521-DB propiedad del citado cliente, llego a nuestra concesión en grúa debido a un problema en la dirección. Una vez realizado el diagnostico, se determina que el cardan de dirección se rompió, lo que provoco que el vehículo no tuviese ningún tipo de dirección ni maniobrabilidad posible.

A día de hoy el cliente nos indica que esta comenzando procesos legales para determinar si su problema es derivado de producto defectuoso o no, por lo que solicita también la pieza que ya no esta en nuestro poder, por lo que dejamos constancia en este documento de que efectivamente la pieza sufrió una rotura completamente inexplicable por nosotros.

En este momento podemos asegurar que el vehículo esta perfectamente reparado y no tiene ningún tipo de defecto en cuanto al sistema de dirección se refiere.

En el presente queremos dejar constancia de que el sistema de dirección del vehículo citado ya fue intervenido en fecha 28-03-2000 debido a una campaña de producto anunciada por Opel España, en la cual como vehículo afectado se encontraba el Frontera mencionado, y se procedió a su revisión y sustitución de la pieza a la que nos referimos como cardan de dirección (pieza que ha tenido la rotura en la fecha indicada)

Por todo lo anterior y por medio de mi firma doy fe de la veracidad de este documento (firmado por el gerente)

NOTA: A petición del cliente informamos de que cuando se produjo la rotura de la citada dirección, por la situación en la que se encontraba no tubo ningún daño ni el vehículo ni el ocupante, situación que de haberse producido en circulación normal en carretera, podría haber provocado unas consecuencia incalculables ni valorables por nosotros.
-----------------

En la factura consta la sostitución de estos elementos:
Carrete, Acople dirección, Cardan dirección e Interruptor.
Por un total de 368.81 €

-----------------------------------------------------------------------

Gutes Jahr zu allen :xmas:

Giampiero Mancini

cipuser
Reserveradträger

Beitrag von cipuser » Dienstag 31. Dezember 2002, 15:23

Das wollte ich auch grad sagen.... irgendwie kommt mir hier alles spanisch vor.....

:anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim: :anim:

Stefan
Schlammlochbezwinger

Beitrag von Stefan » Dienstag 31. Dezember 2002, 16:41

Hi Mancini

I guess we have nobody in this forum that speaks Spanish. But I am wondering about the damage you have on this car.

Are you talking about the main frame of the car? Is that broken? That is how I understand your text.

What have you done to this vehicle? Are you doing extreme Offroad tours?
Or is is rusted (corrosion)?
I never heard about this before with an Opel. The only time I heard about broken frames was with the L200 Mitsubishi because some owners overloaded the truck with heavy truck campers. And after some years they got problems.

Maybe you should try this link for help. It is a link to the Isuyu Rodeo owners in the US (Rodeo = Frontera). Maybe somebody speaks spanish here.
http://www.4x4wire.com/cgi-bin/ultimate ... ategory=20

I can help you in English or German. But thats it. Sorry.

Happy new year

Stefan

Stefan
Schlammlochbezwinger

Beitrag von Stefan » Dienstag 31. Dezember 2002, 16:45

Leute

so wie es sich anhört hat der Kollege Probleme mit einen gebrochenen Rahmen. Schon mal was davon gehoert? Ich weiss ja nicht was der mit dem Fronti gemacht hat, aber ich habe davon bisher nix gehört. Ihr???

Ich kenne das Problem nur vom alten L200. Das kam davon wenn die Leute zu schwere Wohnkabinen draufgepackt hatten. Z.B. die von Knaus.
Das hat das Auto auf Dauer nicht vertragen.

Gruss

Stefan

Bulldog2601
Geröllchampion

Beitrag von Bulldog2601 » Dienstag 31. Dezember 2002, 16:48

Danke fürs Übersetzen :funny:
Mist, der Rücken ist im Eimer, ich brauche wieder was hohes. Leider gibt es für den Fronti kein Xenon also wird es wohl ein Antara Diesel werden.

Aber auch der fährt sich richtig gut.

Grasshopper
Geröllchampion
Beitrag von Grasshopper » Dienstag 31. Dezember 2002, 17:02

Hello Giampiero,

it seems you had bad luck in this case, but I think it´s a single-fault at your car(s).
if the parts repaired or replaced (wich I would recommend) same breakage is very improbable.
Nobody else in this forum have reported any similar accident like you.
Anyway I´ll try to ask the other guys in the forum translated to german if they had such a problem.
just let us know more about the crossbeam - did you got any digital pictures for analyse and to show us what exactly happens?
But another guy here says: all opel-drivers goes to heaven because they had hell on earth :lol2:
Ok,now the question in german:

Hi leutz,
der kollege hat nen fronti und wie es aussieht, ist es nicht sein erster wagen, bei dem ihm derartiges passiert sein dürfte.
Er spricht da von ´ner verbindungsstrebe oder aufhängung die anscheinend durch vibrationen ausgehend von der (freilauf)nabe zum bruch während der fahrt führte.
Ist jemanden etwas derartiges bekannt?

cheers vom :anim:

Giampy
Frischfleisch

Beitrag von Giampy » Donnerstag 2. Januar 2003, 18:09

Well :),

Thanks at all for answers Bild

My car have 4 years, 60.000 Km., no Offroad tours and always sleep in garage.

It is possible i do not have lucky, but this is very dangerous for the life of all.

Is better investigation with this problem Bild.

Regards, Giampy Bild

Grasshopper
Geröllchampion
Beitrag von Grasshopper » Freitag 3. Januar 2003, 01:03

hi Giampi,

sounds boring, it make definitive no sense if the car gets rost from the humidity of your garage.
it´s fouling there - now i see the problem of your cars :funny:
in every message you post here, i read about dangerous things, but you have to know one important thing -->> NO RISK NO FUN
if you don´t trust the car anymore sell it and by a mercedes or bmw.
but anyway, shit happens maybe also there. so stay cool and send us some positive impressions with your car to our forum.

regards from :anim:

Giampy
Frischfleisch

Beitrag von Giampy » Freitag 3. Januar 2003, 01:28

Hi Grasshopper,

I hope that a thing of the kind never happens you.
Superficiality doesn't have limits! Bild

Greetings, Giampy

Grasshopper
Geröllchampion
Beitrag von Grasshopper » Freitag 3. Januar 2003, 12:48

Giampy,

anyway, i see only 2 ways to get out, either you will ride your bull again or not.
if you always hesitate you´r just getting more nervous without any positive result.

regards :anim:

Antworten